Agnieszka ćwiczę, bo to zwyczajnie lubi. Głównie dla endorfin i radości, którą jej przynosi aktywność fizyczna!fot. Materiały własne

2019-05-06 15:15:26 Chcesz trenować? Zapisz się na cokolwiek, co Ci przychodzi do głowy, ale musi to budzić Twoją ekscytację - radzi Agnieszka Kaczmarska

Agnieszkę Kaczmarską znam jeszcze z czasów prac dorywczych. Zdarzało nam się wspólnie pracować, jako modelki, czy hostessy. Dziś Agnieszka jest magistrem dietetyki, nauczycielem Hatha jogi, trenerem personalnym, studiowała w Australii i kiedy bym nie weszła na Facebooka, to widzę Ją w innej części świata! W internecie znajdziecie Agę na stronie www.mybodyhub.com. Podziwiam Ją i zazdroszczę - w dobrym tego słowa znaczeniu. Poznajcie Agnieszkę!

Zuza: Co masz wspólnego ze sportem?

Agnieszka: Sport to moja praca i życiowa pasja. Pierwszą dyscypliną sportową była dla mnie gimnastyka artystyczna. Jako nastolatka trenowałam wytrwale przez kilka lat w stołecznej drużynie koszykówki. Następnie odkryłam bieganie i jogę, które trenuję równie długo. Jestem magistrem dietetyki. Zaraz po studiach na uniwersytecie medycznym, wyjechałam do Australii. Tam właśnie zdobyłam kwalifikacje trenera personalnego. Na początku tego roku wyjechałam do Gwatemali - tu z kolei uzyskałam kwalifikacje nauczyciela Hatha jogi.

Jaką dyscyplinę sportową aktualnie uprawiasz, ile razy w tygodniu?

Uprawiam jogę, biegam, regularnie chodzę na siłownię i pływam. Zazwyczaj ćwiczę 5-6 razy w tygodniu.

Czy chodzisz do fizjoterapeuty i czy uważasz, że to w ogóle jest potrzebne?

Tak, regularnie chodzę do fizjoterapeuty i na masaże. Uważam, że jest to niezbędne dla utrzymania świetnej kondycji ciała i dobrego zdrowia. Szczególnie, że to czym się zajmuję wymaga ode mnie największej sprawności.

Co Cię motywuje do trenowania?

Hmmmm… zabawne! Ponieważ to częściej ja motywuję ludzi do trenowania, nie potrzebuję motywacji. Sama nią jestem. Po prostu to działa w obie strony. Zachęcając innych motywuję jednocześnie samą siebie. Jestem tak skonstruowana, że aby odpocząć potrzebuję ruchu. Gdy mam ważne sprawy do przemyślenia zakładam buty i idę pobiegać. Jeżeli chcę się zrelaksować - zapalam kilka świeczek, rozkładam matę i zaczynam moją ulubioną sekwencję jogi. W gorszy dzień najlepiej na mnie działa podnoszenie ciężarów. Jak widać, powodów do aktywności nigdy mi nie brakuje. 

Jak często i co jadasz?

Takie pytania dla dietetyka są najgorsze! Jadam 3 główne posiłki plus 1-2 przekąski w ciągu dnia. Staram się jeść regularnie, ale ważniejsze jest dla mnie żeby nie jeść późno wieczorem czy w nocy. Dlaczego? Ponieważ się nie wysypiam. A co gorsze cały następny dzień mam już zrujnowany. Większość posiłków przygotowuję sama w domu, trzymając się mojej diety. Jem bezglutenowo, bezmlecznie i z ogromną ilością warzyw. Podczas pobytu w Ashramie moja dieta była wegańska, pozbawiona kawy i alkoholu. Od tego czasu zmieniłam swoje przyzwyczajenia i przyznaję, że ograniczyłam mocno ilość spożywanego mięsa. Efekt? Świetnie się czuję!

Dlaczego ćwiczysz?

Ćwiczę bo to zwyczajnie lubię. Głównie dla endorfin, radości, którą mi przynosi aktywność fizyczna. Kilka lat temu pracując jako modelka i występując przed kamerą, ćwiczyłam ze względów estetycznych. Które nie ma co ukrywać - rządzą w tym zawodzie. Teraz mimo, że tej presji już nie ma - chcę się sobie podobać. Chcę się czuć dobrze w swoim ciele. Być dumna z efektów, które przynosi trening. Być dobrym przykładem dla innych kobiet.

Co byś powiedział osobie, która nie trenuje, a chce zacząć i nie wie jak?

Szukaj tego, co sprawia Ci przyjemność. Zapisz się na zajęcia taneczne, zumbę, boks, pole dance, tai chi, wspinaczkę, czy cokolwiek co Ci przychodzi do głowy. Ale gdy o tym myślisz - musi to budzić Twoją ekscytację. Najtrudniej jest przecież zacząć, a po co to sobie utrudniać zaczynając od czegoś czego się nie lubi?



Tagi:
13 powodów 46 chromosomów agnieszka kaczmarska agnieszka maciąg agnieszka radwańska aktywność fizyczna all for body Alzhaimer amator anemia antybiotyki antybiotykoterapia aplikacja fitness aplikacja zdrowie aspartam ćwiczenia ćwiczenia w ciąży bakterie gnilne balans bańki chińskie bóle lędźwiowe barbara palvin basen BDMC bieganie blog ojciec body shape cardio fitness /tmt catering dietetyczny charytatywnie cholesterol ldl chore dziecko choroba autoimmunologiczna choroby serca chudnąć ciąża ciasta clks mazovia ciechanów cola zero cross lady fitness cross trening mazovia ciechanów crossfit cukier cukrzyca czego pragną kobiety dawid kubacki deska dieta dyskopatia dzień dobry tvn echinacea ekologia ekologia endokrynolog endomondo endorfiny ewa chodakowska ferrero filip chajzer fit fit lovers fitness fizjo activ fizjoterapeuta fleksitarianizm forma gen wytrzymałości genom gluten go active show google fit gotowe mieszanki do wypieków gotowe wypieki hashimoto hatha joga hipokamp hotel saltic infekcja dróg moczowych infekcje inicjatywa inspiracja irena wielocha jaja w proszku janusz dobosz jeanne daprano jeżówka purpurowa Joanna Jędrzejczyk joanna miechowska joga kamil stoch kasza kayla itsines ken robinson kinder kanapka kit pszczeli komórki vsel konferencja kontuzja kontuzje krem z filtrem kriokomora krioterapia kurkuma kurkumina kwas mlekowy laktoza loteria świadome rodzicielstwo światowa organizacja zdrowia maraton fitness martyna wojciechowska mięśnie brzucha miażdżyca miód michael phelps mikotoksyny mikroplastik ministerstwo zdrowia mistrz polski surfingu mistrz polski w snowboardzie mleko w proszku motywacja multisport nadwaga największe targi sportowe najwyższa izba kontroli nastoletnie samobójstwo natura naturalny antybiotyk netflix nfz niedoczynność tarczycy nietolerancje pokarmowe nowotwory nutella obciążenia odżywianie dzieci odporność oksysterole olej olej palmowy omega 3 osteoporoza otyłość pasteryzowane mleko piękna sylwetka picie wody pieczywo pieprz pierogi świąteczne plank plus size pracodawca zdrowia prawidłowy rozwój predyspozycje sportowe premium sport academy prezes polskiego stowarzyszenia surfingu probiotyki propolis przemoc przepisy przesilenie wiosenne psychika psychodietetyka qczaj równowaga psychiczna refleks relaks robert burneika rodzice rolowanie rozgrzewka runkeeper ryby rzecznik praw pacjenta rzeźbienie ciała sala zabaw sól sarkopenia schudnąć sen senior siostry adihd skuteczne odchudzanie służba zdrowia snowboard soja spacer sport, a ciąża sportowiec stefan hula stretching surfing sweat systematyczność szkolenie technika thermomix tkanka mięśniowa tłusty czwartek tłuszcze trans trener personalny trening treningi personalne triathlon tyroksyna układ nerwowy układ odpornościowy urazy urlop z dziećmi victorias secret vorwerk waga wahanie nastroju warzywa weganizm wegetarianizm who wiedza o zdrowiu windsurfing witamina A wypożyczalnia rowerów zapalenie pęcherza moczowego zasady zdrowego trybu życia zawał zdrowe nawyki żywieniowe zdrowe przepisy zdrowie zdrowie psychiczne zdrowy kręgosłup zdrowy nawyk zdrowy przepis na pączki złośliwy nowotwór skóry złote mleko zum