Wiktoria Mączka - Leonhardt, studentka Akademii Wychowania Fizycznego, trener personalny, trener tańca sportowego, moja siostra.fot. Sylwia Gos

2019-04-23 10:24:54 Jeśli zaczynasz trenować, to nie zrażaj się i bądź systematyczna - radzi Wiktoria Mączka-Leonhardt, trenerka personalna i tańca sportowego

Chciałam Ci przedstawić dosłownie najbliższą mi sportową inspirację i dowód na to, że nie każdy się w życiu mija się z powołaniem. Osobę, która codziennie mi przypomina o tym, że marzenia trzeba spełniać! Poznajcie moją siostrę, Wiktorię Mączkę-Leonhardt.

 

 

Wiktoria to studentka AWF'u. Jest licencjonowanym trenerem personalnym, a także trenerem tańca sportowego. Prowadzi zajęcia aqua areobic dla seniorów oraz prowadziła wielokrotnie zajęcia taneczne dla dzieci w Polsce oraz surfingowe dla dzieci w Hiszpanii. Kocha podróże, mieszkała za granicą - w USA i Hiszpanii.

Zuza: Co masz wspólnego ze sportem?

Wiktoria: Studiuje sport, gdyż jestem studentką Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Ukończyłam licencjat na kierunku wychowanie fizyczne ze specjalizacją akrobatyka, a aktualnie robię magisterkę kontunuując ten kierunek ze specjalizacją fitness. A co za tym idzie, większa część moich zajęć na studiach są to zajęcia sportowe. Oprócz tego od 7 lat tańczę - break dance, hip hop, a także waacking.

Jaką dyscyplinę sportową aktualnie uprawiasz, ile razy w tygodniu?

Uczęszczam na siłownię dwa razy w tygodniu. No i raz w tygodniu tańczę!

Czy chodzisz do fizjoterapeuty, czy uważasz, że to w ogóle jest potrzebne?

Osobiście, nigdy w życiu nie byłam u fizjoterapeuty. Po części wynika to z tego, że w większości z wymienionych przeze mnie dyscyplin (poza tańcem) nie zdaża mi się ćwiczyć regularnie. Nie zmienia to jednak faktu, że uważam takie wizyty za wskazane szczególnie, jeśli uprawiamy sport systematycznie i intensywnie. Wynika to także z tego, że często po treningu nie jesteśmy w stanie sami rozluźnić naszych mięśni na tyle solidnie i właściwie, żeby w przyszłości zapobiec kontuzjom.

Co Cię motywuje do trenowania?

Największą motywacją są dla mnie inni ludzie. Szczególnie, gdy jestem z kimś umówiona, a mój partner treningowy już na mnie czeka. W takich chwilach nie ma opcji, żebym nie wyszła na trening.

Jak często i co jadasz?

Jem odkąd pamiętam często. Głównie dlatego, że jestem prawie zawsze głodna. Wyjątkiem od tej reguły są moje śniadania. Zdarza się, że wstając rano nie chce mi się jeść, ale śniadanie zjadam zawsze! Bo wiem, że przy prawidłowym odżywianiu są one bardzo ważne. Staram się jeść przede wszystkim to - co mało przetworzone - aczkolwiek zdarza mi się wyskoczyć na kebaba, nie przeczę!

Po co i dlaczego ćwiczysz?

Moim aktualnym celem jest praca nad byciem sprawniejszą w innych równie ulubionych przeze mnie dysyplinach sportowych. Piłce siatkowej, w jeździe na snowboardzie oraz oczywiście w ukochanym tańcu.

Co byś powiedział osobie, która nie trenuje, a chce zacząć i nie wie jak?

Pierwsze, co bym poradziła osobie zaczynającej swoje treningi to: "Nie zrażaj się!" Nie każdemu od razu wszystko wychodzi. Jeśli od razu nie widzisz swoich efektów to się nie przejmuj, bo trenowanie to zazwyczaj zawiła i długa droga do wymarzonego celu. Pamiętaj także, że aby zobaczyć efekty musisz działać systematycznie. No i co równie istotne - nie zaczynaj od zbyt trudnych ćwiczeń. A już szczególnie wtedy, gdy nie uczęszczałaś wcześniej na żadne inne zajęcia sportowe poza lekcjami W-F'u.



Tagi:
13 powodów 46 chromosomów agnieszka kaczmarska agnieszka maciąg agnieszka radwańska aktywność fizyczna all for body Alzhaimer amator anemia antybiotyki antybiotykoterapia aplikacja fitness aplikacja zdrowie aspartam ćwiczenia ćwiczenia w ciąży bakterie gnilne balans bańki chińskie bóle lędźwiowe barbara palvin basen BDMC bieganie blog ojciec body shape cardio fitness /tmt catering dietetyczny charytatywnie cholesterol ldl chore dziecko choroba autoimmunologiczna choroby serca chudnąć ciąża ciasta clks mazovia ciechanów cola zero cross lady fitness cross trening mazovia ciechanów crossfit cukier cukrzyca czego pragną kobiety dawid kubacki deska dieta dyskopatia dzień dobry tvn echinacea ekologia ekologia endokrynolog endomondo endorfiny ewa chodakowska ferrero filip chajzer fit fit lovers fitness fizjo activ fizjoterapeuta fleksitarianizm forma gen wytrzymałości genom gluten go active show google fit gotowe mieszanki do wypieków gotowe wypieki hashimoto hatha joga hipokamp hotel saltic infekcja dróg moczowych infekcje inicjatywa inspiracja irena wielocha jaja w proszku janusz dobosz jeanne daprano jeżówka purpurowa Joanna Jędrzejczyk joanna miechowska joga kamil stoch kasza kayla itsines ken robinson kinder kanapka kit pszczeli komórki vsel konferencja kontuzja kontuzje krem z filtrem kriokomora krioterapia kurkuma kurkumina kwas mlekowy laktoza loteria świadome rodzicielstwo światowa organizacja zdrowia maraton fitness martyna wojciechowska mięśnie brzucha miażdżyca miód michael phelps mikotoksyny mikroplastik ministerstwo zdrowia mistrz polski surfingu mistrz polski w snowboardzie mleko w proszku motywacja multisport nadwaga największe targi sportowe najwyższa izba kontroli nastoletnie samobójstwo natura naturalny antybiotyk netflix nfz niedoczynność tarczycy nietolerancje pokarmowe nowotwory nutella obciążenia odżywianie dzieci odporność oksysterole olej olej palmowy omega 3 osteoporoza otyłość pasteryzowane mleko piękna sylwetka picie wody pieczywo pieprz pierogi świąteczne plank plus size pracodawca zdrowia prawidłowy rozwój predyspozycje sportowe premium sport academy prezes polskiego stowarzyszenia surfingu probiotyki propolis przemoc przepisy przesilenie wiosenne psychika psychodietetyka qczaj równowaga psychiczna refleks relaks robert burneika rodzice rolowanie rozgrzewka runkeeper ryby rzecznik praw pacjenta rzeźbienie ciała sala zabaw sól sarkopenia schudnąć sen senior siostry adihd skuteczne odchudzanie służba zdrowia snowboard soja spacer sport, a ciąża sportowiec stefan hula stretching surfing sweat systematyczność szkolenie technika thermomix tkanka mięśniowa tłusty czwartek tłuszcze trans trener personalny trening treningi personalne triathlon tyroksyna układ nerwowy układ odpornościowy urazy urlop z dziećmi victorias secret vorwerk waga wahanie nastroju warzywa weganizm wegetarianizm who wiedza o zdrowiu windsurfing witamina A wypożyczalnia rowerów zapalenie pęcherza moczowego zasady zdrowego trybu życia zawał zdrowe nawyki żywieniowe zdrowe przepisy zdrowie zdrowie psychiczne zdrowy kręgosłup zdrowy nawyk zdrowy przepis na pączki złośliwy nowotwór skóry złote mleko zum